Vsebina košarice

Vaša košarica je prazna.

Cena

Koliko časa so lahko otroci pred zasloni glede na starost

Tehnologija igra pomembno vlogo v našem vsakdanjem življenju, enako tudi v življenju naših otrok, ki že od najzgodnejšega obdobja prihajajo v stik s tehnologijo.

Pomembno je vedeti, kdaj je primerno otroku dovoliti uporabljati naprave, kako nadzorovati čas, ki ga preživi pred zaslonom, in kakšno vsebino naj spremlja.

Vedno pogosteje se zastavlja vprašanje, kakšen vpliv ima tehnologija na otroke v najzgodnejšem otroštvu oz. v obdobju do 5. leta starosti, ko se njihov razvoj odvija najintenzivnejše. Pomembno je, da vzpostavimo ravnotežje med tehnologijo in otrokovim razvojem.

Pediatri odsvetujejo izpostavljanje zaslonom otrokom do 2. leta

Smernice za uporabo zaslonov pri otrocih in mladostnikih so jasne. Otroci do 2. leta starosti naj ne bodo izpostavljeni zaslonom, pozneje pa jim čas pred zasloni omejite sorazmerno s starostjo

Prvi dve leti sta ključni za razvoj otroka, zlasti v smislu kognitivnega, jezikovnega, socialnega in motoričnega razvoja. V tem obdobju se otroci učijo in razvijajo odnos z ljudmi okoli sebe, raziskujejo svoje okolje in razvijajo osnovne motorične veščine.

To je obdobje, ko otrok najbolj potrebuje pozornost svoje mame in očeta, pristen stik in ljubeč odnos. Ker nas otrok ves čas opazuje, je priporočljivo, da med hranjenjem, dojenjem in uspavanjem ne uporabljamo naprav in da imamo z otroki čim več očesnega stika.

Namesto da otroka izpostavljamo tehnologiji, ga raje animirajmo z različnimi gibalnimi in raziskovalnimi igrami, npr. bibarijami in prstnimi igrami, ter mu pustimo, da raziskuje svoje okolje. Otroku lahko pojemo, beremo, se z njim igramo igrice, ki se jih bo še dolgo spomnil, tudi ko bo večji. Se še spomnite tistih »Piki, piki pikica, ti si moja slikica, nosek pa rumen, ti …« in podobnih igrarij, ki smo jih slišali kot otroci?

Do 2 leti2-5 let
BREZ ZASLONOVMANJ OD 1 URE NA DAN (narašča s starostjo)
Otrok potrebuje polno pozornost staršev in čim več očesnega stika.Otrok naj bo pred zaslonom le v spremstvu staršev.
»Vsak zaslon, ki ga uporabljamo v času, ko smo v bližini otroka, prekinja stik z njim. Stik se vzpostavlja prek dotika, nege in seveda očesnega kontakta. S stikom omogočimo, da se otrok na starša varno naveže, kar je nujna osnova za kasnejši zdrav odnos z otrokom. Varno navezani otrok se bo brez težav tudi v prihodnje vračal k stiku s starši, tudi v primeru stiske.«
Logout, Center pomoči pri prekomerni rabi interneta

Koristi zmerne rabe digitalnih vsebin za otrokov razvoj

Otrokom med 2. in 5. letom starosti krajši čas pred zaslonom lahko koristi, a je to treba omejiti na manj kot uro na dan.

Čas pred zasloni naj bo namenjen predvsem družabnim stikom in visokokakovostnim izobraževalnim programom, ki bodo otroku pomagali pri razvoju kognitivnih, jezikovih in socialnih veščin, še navajajo v smernicah o uporabi zaslonov pri otrocih in mladostnikih.

Starši ali skrbniki se lahko usedemo z otrokom in skupaj komentiramo ali razpravljamo o tem, kaj se dogaja na zaslonu. To lahko spodbuja otrokovo razumevanje, povezovanje z resničnim svetom in razvijanje socialnih veščin ter krepi vez med starši in otrokom.

Kaj pa pogovor na daljavo? Smeh in druženje z babico? To niso izobraževalne vsebine, je pa kakovosten čas, ki ga lahko s pomočjo tehnologije preživimo v stiku z bližnjimi. Z videoklicem lahko otrok na primer babico pokliče kadarkoli ter jo tako vidi in sliši pogosteje. Moč tehnologije je torej prav tako v povezovanju.

Kako prepoznati kakovostno digitalno vsebino za otroka

Obstaja nekaj ključnih dejavnikov, na katere moramo starši biti pozorni, ko iščemo kakovostne digitalne vsebine za svoje otroke. Tukaj je nekaj nasvetov, ki pomagajo pri prepoznavanju kakovostnih digitalnih vsebin za otroke:

  1. Preverimo, ali je vsebina primerna za starost otroka.
  2. Preverimo, ali vsebina ponuja izobraževalno vrednost.
  3. Poiščimo digitalne vsebine, ki pri otrocih spodbujajo kreativnost (ustvarjalne naloge, igre, glasba, risanje in ustvarjanje zgodb, ki spodbujajo domišljijo in ustvarjalnost).
  4. Poiščimo interaktivne vsebine, igre, naloge, ki otrokom omogočajo aktivno sodelovanje.
  5. Preverimo, ali platforma, na kateri je vsebina dostopna, ponuja starševski nadzor (da lahko omejimo dostop do določene vsebine, nastavimo časovne omejitve in spremljamo dejavnosti otrok).
  6. Zagotovimo, da je vsebina, ki jo izberemo, varna za otroke (preverimo, ali so vsebine ustrezno filtrirane, da se prepreči dostop do neprimernega ali nasilnega materiala; priporočeno je, da se z otrokom o tem tudi pogovarjamo).
Priporočeni Čas Uporabe Zaslonov Pri Otrocih Otroka Otroški Park
Naročniki paketov NEO lahko v Otroškem parku brskate med zabavnimi in poučnimi vsebinami, ki so razvrščene glede na starost otrok.

Kaj se zgodi, če otrok pred zaslonom preživi preveč časa

Preveč časa pred zaslonom ima lahko kar nekaj negativnih posledic na otrokov razvoj, med drugim manjša empatijo, ima vpliv na njegove kognitivne sposobnosti, jezikovni razvoj, pozornost, socialne interakcije in motorične spretnosti.

Prav tako lahko pretirana uporaba tehnologije vpliva na otrokov spanec in čustveno stanje. Otroci, ki preživijo preveč časa pred zaslonom, so lahko bolj nagnjeni k težavam s koncentracijo, motnjam v spanju, povečanemu tveganju za debelost in težavam v socialnih interakcijah.

Ne pozabimo, da smo starši svojim otrokom največji vzgled. Pomembno je, da otroku posvetimo pozornost in se zavedamo, kdaj odložiti mobilni telefon in druge zaslone ter da ne uporabljamo teh naprav med vožnjo in hojo. Prav tako je ključno, da je mobitel med spanjem v drugi sobi, saj je kakovosten spanec izjemno pomemben.