Televizija je najverjetneje prva digitalna tehnologija, s katero se bo otrok srečal takoj, ko bo spoznal privlačnost domišljijskega sveta risank in zanimivosti poučnega televizijskega programa.
Raziskave kažejo, da ima skupno spremljanje vsebin na televiziji s svojimi otroci številne pozitivne učinke. Lahko podpre razvoj otrokovih bralnih spretnosti, poveča empatijo in celo pomaga pri obvladovanju agresije.
Otroku lahko starši pomagamo ujeti vsako podrobnost zgodbe tako, da s pogovorom poudarjamo določene dele v vsebini, ki jo gledajo. Predvsem ko gre za kakšno novo besedo, stvar, ki je otrok še ne pozna, ali pa le zanimivo podrobnost. »Poglej, kakšen svetleč klobuk nosi raček!«
To pomaga otroku pri razmišljanju o zaporedjih, vzrokih in posledicah. Po ogledu risanke ali pred ogledom kakšne otroške oddaje, ki jo je otrok prej že videl, lahko starši vprašamo: »Ali se spomniš, kaj se je zgodilo, potem ko je ptič odletel?« Starši lahko tudi ustavimo oddajo in vprašamo: »Kaj se zdaj dogaja?«
Starši postavljamo vprašanja: kdo, kaj, kdaj, zakaj, kje in kako. Na ta način bo otrok začel uporabljati nove in nove besede ter bo premišljeval o tem, kar je dejansko videl. »Kdo je to? Kje živi? Kaj počne? Zakaj nabira hrano? Kako jo prinese domov?«
Pomembno je lahko tudi spodbujanje otroka, da poveže tisto, kar vidi, s svojim življenjem. Na primer: »Ojej, jezen je. Kaj si pa ti naredil nazadnje, ko si bil jezen?« To otrokom pomaga, da se naučijo izražati, spopadati s čustvi in bolje razumeti ljudi okoli sebe.
Starši lahko ponovimo kakšno informacijo iz risanke ali pa podatek, ki ga je otrok opazil v vsebini, in ga povežemo z lastnim življenjem. Lahko pa dodamo kakšne nove informacije. Na tak način otroku pomagamo izboljšati veščine verbalnega komuniciranja in mu hkrati višamo nivo razgledanosti ter znanja.
Krepi pa se tudi vez med otrokom in staršem. »Glasni zvoki so prestrašili mucka Rolija. Tudi meni niso všeč glasni zvoki. Kako se počutiš ti, ko slišiš glasne zvoke?«
Seveda staršem ni treba prav vsake risanke ali otroške oddaje gledati skupaj s svojim otrokom. To pogosto sploh ni mogoče, če imamo starši veliko opravkov. Vsebino iz risank in oddaj lahko pozneje v dnevu uporabimo kot izhodišče za pogovor z otrokom. Otroci namreč zelo radi govorijo o oddajah in risankah, ki jih gledajo. Če se bomo starši o tem z otrokom tudi dejansko pogovarjali, bomo kaj hitro izvedeli, kaj vse se mu plete po glavi. Presenečeni bomo, kaj vse lahko izvemo iz pogovora o eni sami epizodi risanke.
Strokovnjaki so si enotni pri priporočilu, naj bo otrok do petega leta starosti pred zaslonom le v starševskem spremstvu. Za otroka pa je treba izbrati tudi starosti primerne in kakovostne vsebine.
V Telekomu Slovenije smo zato na platformi NEO ustvarili Otroški park, ki otrokom glede na njihovo starost omogoča varno spremljanje TV-vsebin.
Otrok lahko zapusti Otroški park z vsebinami, primernimi za njegovo starost, le s starševsko PIN-kodo, ki jo starši določimo v nastavitvah. Na voljo so risanke z izbiro določenega risanega junaka, vsebine glede na starostno obdobje, priporočeno vsebino in najbolj gledano vsebino, iščejo lahko tudi otroške TV-programe in otroške vsebine, ki se trenutno predvajajo na TV-programih.