Omrežje Telekoma Slovenije je že več kot 30 let vodilno omrežje Slovenije. Več kot milijonu uporabnikov vsak dan zagotavljamo najboljšo uporabniško izkušnjo, z nenehnim in načrtovanim razvojem pa skrbimo za zanesljivo, stabilno in varno povezljivost gigabitnih hitrosti. S tem izpolnjujemo pričakovanja tako svojih kot uporabnikov ostalih večjih operaterjev v Sloveniji, ki naše omrežje uporabljajo zaradi njegove naprednosti, zanesljivosti, varnosti in razširjenosti. Uporabniki naše omrežje ocenjujejo kot najboljše in najhitrejše v slovenskem prostoru. (Vir: Valicon, Spremljanje moči in podobe znamk, zima 2023)
Z nenehnim razvojem, skrbnim načrtovanjem in premišljenimi vlaganji zagotavljamo kakovost, odpornost in robustnost omrežja, ki je hkrati trajnostno in energetsko učinkovito. Osredotočamo se na stalno nadgrajevanje mobilnega omrežja, širitev in povečevanje izkoriščenosti dostopovnega optičnega omrežja, razvoj ponudbe širokopasovnih storitev neodvisno od dostopovne tehnologije, razvoj IT-orodij za napredno načrtovanje in upravljanje omrežja ter stalno merjenje in izboljševanje elementov za zagotavljanje najboljše uporabniške izkušnje. Smo infrastrukturni temelj povezanih uporabnikov in naprav.
Telekom Slovenije ima največje mobilno omrežje z največ baznimi postajami in največje dostopovno optično omrežje v Sloveniji, ki ga tudi sam upravlja. V Telekomu Slovenije priklop v svoje optično omrežje omogočamo že več kot polovici slovenskim gospodinjstvom in omogočamo hitrosti prenosa podatkov do 2 gigabita na sekundo (Gbit/s). Nadaljujemo z aktivnostmi nadgradnje omrežja s tehnologijo XGS-PON, ki omogoča hitrosti do 10 Gbit/s.
Ob tem imamo eno izmed največjih in najkompleksnejših hrbteničnih omrežij v regiji jugovzhodne Evrope, ki omogoča zmogljive medsebojne povezave ponudnikom iz različnih držav, povezave točka-točka in IP-povezljivost.
Po tem, ko smo kot vodilni in najnaprednejši slovenski ponudnik IKT-storitev in rešitev konec julija 2020 vzpostavili nacionalno omrežje pete mobilne generacije (5G), smo uporabnikom komercialno uporabo 5G kot prvi v Sloveniji omogočili 5. oktobra 2020. V letu 2024 smo modernizirali več kot tretjino baznih postaj po Sloveniji in pokritost s 5G povečali s 60 odstotkov na 80 odstotkov prebivalstva, v letu 2025 pa bomo z omrežjem 5G zagotovili 99-odstotno pokritost prebivalstva.
Svoje omrežje tako v ruralnih območjih kot urbanih središčih skrbno, strateško in trajnostno načrtujemo in nadgrajujemo na način, da uporabnikom ne glede na tehnologijo zagotavljamo najboljšo možno uporabniško izkušnjo. Zaradi izjemne zmogljivosti mobilnega omrežja uporabnikom, kjer za to ni druge možnosti, fiksne storitve (internet, televizijo in fiksno telefonijo) zagotavljamo s priklopom takoj, in sicer prek mobilnih tehnologij 4G in 5G.
Konec novembra 2023 smo naredili naslednji razvojni in tehnološki korak z vzpostavitvijo INO.LAB-a, demonstracijskega okolja zasebnega mobilnega 5G-omrežja. Predvsem podjetjem zasebna mobilna omrežja prinašajo popolnoma novo raven povezljivosti, saj omogočajo hitro in stabilno povezljivost naprav z visoko stopnjo odzivnosti, kar je izjemno pomembno za implementacijo naprednih tehnologij, kot so pametne tovarne, industrijski internet stvari (IIoT), napredni logistični centri, sodobna distribucijska in energetska omrežja in podobno.
Že pred tem smo uporabnikom kot prvi v Sloveniji omogočili uporabo naprednih storitev VoLTE, VoWiFi in eSIM. Prav tako smo kot prvi v Sloveniji svoje omrežje v celoti nadgradili s tehnologijo interneta stvari NB-IoT, ki je prinesla nove priložnosti za razvoj inovativnih rešitev z visoko dodano vrednostjo za optimizacijo procesov, upravljanje z viri, zagotavljanje visoke stopnje varnosti, pa tudi višje kakovosti bivanja.
V okviru razvojni raziskovalnih projektih smo osredotočeni na področja, kjer poteka intenziven razvoj novih tehnologij, kot so razvoj 5G, kibernetska varnost, internet stvari in kritične komunikacije. Sodelovali smo na projektu PRECINCT, ki je bil namenjen povezovanju upravljavcev kritične infrastrukture za zaščito pred kibernetskimi tveganji in naravnimi nesrečami na določenem geografskem območju. V okviru projekta smo partnerji v testnem okolju s pomočjo simulacij in uporabe umetne inteligence razvili orodja za prepoznavanje varnostnih ranljivosti in različne ukrepe za učinkovitejše zagotavljanje varnosti kritične infrastrukture. Kot edini slovenski operater smo sodelovali v dveh evropskih projektih s področja razvoja 5G (Charisma in iCirrus), sodelovali smo tudi v slovenskem projektu 5G Varnost, skupaj z Luko Koper in Internet institutom pa tudi v evropskem razvojnem projektu 5G-LOGINNOV, v katerem je bilo združenih 15 partnerjev iz več evropskih držav. Kot edini telekomunikacijski operater sodelujemo v evropskem projektu 5G-IANA, v okviru katerega partnerji na osnovi različnih scenarijev razvijamo odprto platformo, ki bo omogočala hitrejše uvajanje celovitih tehnoloških storitev na različnih področjih avtomobilske industrije, mobilnosti in cestne infrastrukture. Sodelujemo v projektu ATLANTIS, ki naslavlja povečanje odpornosti na kombinacije kibernetskih in fizičnih napadov, ki so si za tarčo izbrali kritično infrastrukturo. V projektu sodeluje 39 evropskih partnerjev, od tega devet predstavnikov kritične infrastrukutre v Sloveniji. V evropskem projektu SUNRISE skupaj s 40 evropskimi partnerji razvijamo rešitve, ki bodo olajšale aktivno sodelovanje med členi kritične infrastrukture, ter zagotovile boljšo pripravljenost in opremljenost pri sodelovanju za skupno obvladovanje tveganj, ki jih povzročajo pandemije.
Napori, ki jih v Telekomu Slovenije vlagamo v razvoj omrežja, se odražajo v percepciji uporabnikov telekomunikacijskih storitev, ki nam med drugim priznavajo tudi:
S stalnim razvojem bomo uporabnikom tudi v prihodnje omogočali uporabo najsodobnejših komunikacijskih storitev ter celovito, zanesljivo in varno komunikacijo v prvem omrežju Slovenije.
Kot prva družba v Sloveniji smo junija 2016 prejeli mednarodni certifikat ISO 22301:2012. To je mednarodni standard, s katerim izkazujemo zanesljivo delovanje storitev in procesov ter hiter in učinkovit odziv ob izrednem dogodku, kar pomeni tudi manjše tveganje za daljši izpad storitev in procesov. Z vpeljanim Sistemom upravljanja neprekinjenega poslovanja smo usposobljeni za zagotavljanje ključnih storitev in procesov tudi v izrednih razmerah.
Po tem, ko smo v letu 2014 prejeli mednarodni certifikat ISO 27001, ki predstavlja standard za kakovosten in varen sistem vodenja varovanja informacij, smo ga v letu 2018 razširili tudi na področja zagotavljanja kibernetske varnosti ter nadzora omrežja in storitev. Na ta način dodatno utrjujemo svoj položaj odgovornega in naprednega operaterja, ki je tudi na področju varnosti storitev in infrastrukture zavezan najvišjim standardom kakovosti. ISO 27001 namreč prejmejo le tista podjetja, ki izpolnjujejo najvišje zahteve na področju informacijske varnosti.